Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

  • Wanneer start mijn abonnement?

    Je abonnement wordt ongeveer binnen drie werkdagen verwerkt. Tot die tijd kun je alvast inloggen op onze digitale producten met de inloggegevens die je per mail ontvangt. Zodra het abonnement definitief is verwerkt, ontvang je thuis een bevestigingsbrief. Mocht het abonnement niet kunnen worden verwerkt, dan word wordt je daarvan op de hoogte gesteld.

  • Is er ook een app voor mijn telefoon of tablet?

    Jazeker! Met de app LC Krant heb je - welke dagen is afhankelijk van de abonnementsvorm - toegang tot onze digitale editie, via smartphone, tablet of browser. Je leest de krant in zijn vertrouwde, herkenbare vorm op het scherm en kunt op ieder artikel inzoomen. Je kunt artikelen ook downloaden. De app wordt permanent gevuld met het laatste nieuws en speciale fotoreportages. Kijk hier voor meer informatie over onze digitale producten. 

  • Stopt mijn proefabonnement automatisch?

    Ja, een proefabonnement sluit je voor een bepaalde periode af. Zodra deze periode voorbij is, stopt het proefabonnement automatisch. Je ontvangt vooraf bericht met een aanbod voor een doorlopend abonnement. Je vindt hier de volledige voorwaarden.

  • Wat is jullie verspreidingsgebied?

    Het verspreidingsgebied van de Leeuwarder Courant beslaat de provincie Friesland, Groningen en Drenthe. Bij abonnementen buiten ons verspreidingsgebied worden portokosten in rekening gebracht. Je ontvangt de krant in dit geval één dag later. Op maandag vindt geen postbezorging plaats.

  • Stopt mijn doorlopende abonnement automatisch?

    Nee, een doorlopend abonnement geldt tot wederopzegging. Opzeggingen moeten minimaal één maand voor het verstrijken van de lopende betaalperiode bij ons binnen zijn. Je vindt hier de volledige voorwaarden.

  • Kan de prijs van het abonnement zomaar aangepast worden?

    Nee, dat kan niet. Voor de eerst overeengekomen abonnementsperiode geldt het tarief zoals op deze pagina staat vermeld. Na deze periode behoudt de Leeuwarder Courant zich het recht voor om het abonnementstarief te wijzigen. Indien je het niet eens bent met de prijsaanpassing, heb je het recht het abonnement te beëindigen met een opzegtermijn van één maand. Lees de volledige voorwaarden.

  • Hoe kan ik een doorlopend abonnement beëindigen?

    Wil je een doorlopend abonnement opzeggen? Dan dient de opzegging minimaal één maand voor het begin van een nieuw kalenderkwartaal* bij ons binnen te zijn. Dit kun je doen door een e-mail of brief te sturen of door dit telefonisch door te geven. Lees de volledige voorwaarden.

    *Kalenderkwartaal = januari t/m maart, april t/m juni, juli t/m september en oktober t/m december.

  • Staat je vraag er niet bij?

    Ga naar onze uitgebreide servicedesk of bel bel ons op 088-800 2008 (lokaal tarief)

  • Wat zijn de abonnementsvoorwaarden?